Harry Potter and the Cursed Child - stojí to vôbec za to?

31.7.2016 vypuklo ďalšie potterovské šialenstvo. Internet zaplavovali fotky nadšených fanúšikov, ktorí sa (niekedy aj po viacerých pokusoch, keďže kniha sa predávala extra rýchlo) dostali k svojmu výtlačku. 


"Nemôžem sa dočkať, kedy sa zašijem pod perinu a pustím sa do 8. pokračovania Harryho Pottera."

Od vydania uplynuli 3 dni a vyzerá to tak, že nie každému vydržalo prvotné nadšenie.
Hrôza, toto je fanfiction a nie príbeh z pera J.K. Rowling. 
Slabé, slabé slabé. 
A tak nejak podobne...



obal bez obalu - táto čierna knihe svedčí :)

Hon za knihou 

Sama som si knihu objednala ešte v nedeľu (pretože bývam na konci sveta, a v Španielsku sú nedele extra mŕtve) a musela som počkať až do utorka, kým sa k nej dostanem. Alebo ona ku mne.
Zhltla som ju za dve hodiny. Priznám sa, bolo trošku divné čítať to v angličtine, lebo mám rada slovenský preklad (ako u jednej z mála kníh) (a tak ako Česi majú radi ten svoj :), všetky tie známe názvy, mená. Ale dalo sa.

A ďalej? Pocity, dojmy 

Uvedomme si, že je to divadelná hra! Samozrejme, že sa nebude dať porovnávať s predchádzajúcimi dielmi HP, ani náhodou. Na javisku ale môže byť neskutočne zaujímavá. Scény sa rýchlo striedajú, a tie špeciálne efekty! Kúzla, príšery. Scéna musí byť doslova magická! Predtým ma to vôbec nenapadlo, ale teraz tú hru fakt CHCEM VIDIEŤ NA ŽIVO! 

Možno niektorí fanúšikovia boli sklamaní aj z postáv. Starí dobrí Harry, Hermiona a RON s ktorými som príbeh začala keď som mala 11 a oni tiež, celé som to prežívala s nimi, stránku za stránkou, sú  zrazu preč - teraz sú to dospeláci s poriadnou prácou, ktorí si užívajú rodinný život a všetky jeho radosti a starosti. Prišlo mi, že aj ich vyjadrovanie je iné - ale adekvátne k veku :D Dokonca aj Draco sa zmenil- prišiel mi ako ustráchaný tatko a možno až prisladký.

Preto si myslím, že je lepšie, keď knihy končia poslednou vetou a nie divadelnou hrou. Máte očakávania. Svojich hrdinov máte radi, samozrejme že sa tešíte na ďalšie stretnutie. Navyše po toľkých rokoch! Ale niekedy to proste nie je tak, ako sme si predstavovali.



Celkový dojem

Musím sa priznať, mám v tom trochu zmätok. Kniha sa mi páčila, to áno. Neviem si predstaviť, že by som ju neprečítala, keď už vyšla. V tomto prípade je zvedavosť silnejšia.
Aj napriek tomu, že divadelné hry vo všeobecnosti nečítam (toto bola moja druhá!) nemohla som sa od knihy odtrhnúť. Niekoľko poznámok nás uvedie do situácie a "kulisy" predsa všetci dobre poznáme.
Podľa mňa sa v "knihe" neudialo nič prevratné a v podstate som rada (SPOILER ALERT) že všetko ostalo "po starom" tak ako má byť, čo myslíte?

Knihu nepovažujem za právoplatné pokračovanie, pre mňa príbeh skončil sedmičkou. Ale bolo príjemné opäť sa ocitnúť vo svete kúzel - možno preto som sa od knihy nedokázala odtrhnúť - tá nostalgia, ten pocit, keď s napätím obraciate stránku za stránkou! 


Máte prečítané? Alebo sa ešte len chystáte? Alebo vás negatívne reakcie nadobro odradili? 



1 komentárov:

  1. Ja vôbec neviem čo si o knihe mám myslieť a už vôbec neviem, či si ju vôbec chcem prečítať. Možno sa mi niekedy dostane do rúk.

    OdpovedaťOdstrániť

 

Popular Posts

Get In Touch

instagram

prečo začať s la petite planethe?

La Petite Planethe

La Petite Planethe

Helou

O knihách, ktoré som prečítala, o miestach, ktoré som videla, alebo aj o jednoduchých maličkostiach, vďaka ktorým je život veselší. kontakt: dana.koniarova@gmail.com