Barcelona Tips&Tricks: jedlo, jedlo, pitie a muchooo :D

Barcelooona

Počas mojej au-pair kariéry som mala tri týždne dovolenku. Rodinka išla k moru a do hôr a ja som nechcela presedieť tri slnečné týždne (takmer) na konci sveta, pred telkou. 
Pôvodný plán bol ísť s mojou francúzskou au-pair kamoškou stopovať po pobreží, ale nanešťastie sa musela vrátiť domov skôr, tak som hľadala iné riešenia. 
Rozhodla som sa pre Barcelonu, a v pláne bola ďalej Costa Brava, potom na juh až k Valencii. Nakoniec to nedopadlo úplne podľa plánov, ale konieckoncov, načo plánovať. 

Bývala som v jednom z bytov, ktoré nájdete cez airbnb. Majiteľka bola neskutočne fajn žena, ktorá sa živý vyslovene prenajímaním izieb turistom. Celkovo tam vystriedalo niekoľko super ľudí z celého sveta (za tých pár dní Amerika, Argentína, Fínsko, Francúzsko,...). Pri mojich raňajkových balkónových seansách z výhľadom na barcelonské ulice sa ku mne často niekto pripojil :)

V Barcelone som bola už predtým, ale vtedy to bol výlet veľmi narýchlo, ale tento krát som mala dostatok času všetko to tam poriadne preskúmať.
Za ten čas som sa do mesta totálne zamilovala a pevne verím, že to nebola moja posledná návšteva.

Tááák ta tu už je prehľad mojich naj miest na dobré jedlo a pitie!

1. La Fianna 

Toto je proste zážitok. Vrátili sme sa tam niekoľko krát, a osobne by som sa tam kľudne aj presťahovala.
Bar je zašitý v nenápadnej uličke vedľa rušného námestia vo štvrti El Born (podľa mňa celkovo najlepľia časť mesta, ak máte radi ulice plné čarovných dizajnérskych obchodíkov, pekární, zmrzlinární, barov - jednoducho živá, voňavá a chutná Barcelona)
Ale k veci -  to jedlo! Nebíčko v papuľke, ako fakt! nech si už objednáte z menu čokoľvek, chutiť vám bude. A bez výčitiek svedomia.
A to pitie!
Nikdy som nebola fanušikom miešaných drinkov, Nechápala som čo je také skvelé na tom, že niekto zmieša 5 druhov alkoholu, za ktoré si vypýta nemalé peniaze a chuťovo - nič moc teda. Ale v Barcelone som sa na to tak nejak (prirodzene) naučila. Jednoznačným víťazom je cocktail Na Fianna, prezývaný aj Monte Drink (zatiaľ asi len nami). Ale fakt to chutí ako Monte, s troškou alkoholu. Pre milovníkov sladkého - čo ja som - smrteľne dobrá kombinácia. A keď trafíte Happy Hour, dostanete 2 za cenu 1..... čo dodať :)

Interiér: jemné prítmie, gauče, kde sa môžete pohodlne rozvaľovať. Ako bonus je vôňa čerstvej mäty, z ktorej barman pripravuje mojito.

2. Bananas 




Rovnaká štvrť, len o pár ulíc ďalej. Podľa mňa najkrajší bar. Trošku nešpanielskej exotiky v meste. Nezdá sa, ale je fakt veľký, V predu je menšia miestnosť z barom, ale keď prejdete dozadu, objavíte veľký priestor. Zhodli sme sa, že by tam mohla byť skvelá párty :)
Bohužiaľ neviem, ako tam varia, ale drinky boli super, a aj keby nie, je tam tak pekne, že im to proste prepáčite :D



3. Little Italy


Keďže sa mi tento rok do Talianska nepodarilo dostať, vynahradila som si to aspoň takto. A pri predstave, že vymením španielsku klasiku (ktorá je skvelá, ale stále dookola jesť vajíčka, alebo krokety sa tiež nedá (ryby nejem)) mi hneď žiarili oči! :D
Táákže, zostávame naďalej v Borne, zvykli sme si tam, páči sa nám tam, tak prečo nie.
Túto reštauráciu sme našli náhodou, viac menej z dlhej chvíle. Dnu sme sa nalákali na živú jazzovú hudbu a fakt to stálo za to.
Prišli sme však neskôr a na moju smolu bolo miesto len na bare. Tak sme si z nápojového lístka vybrali drink. Mňa hneď upútala "talianska" verzia už vyššie spomínanej Na Fionny, tak nebolo o čom. Lenže Na Fionna je oproti tomuto mlieko pre deti. Barman bol hrozne milý, ale robil čertovské drinky. (takže bacha!:D). Po dvoch som sa ráno cítila ako po preflámovanej noci. Ale keď sa ma opýtal, či to nie je veľmi silné, z hrdinským výrazom na tvári som povedala, že nieee čosi! :D

4. Kiosko
Posledné bude z úplne iného kúsku - Burgerbar. 


Burgre sú v poslednom čase super populárne. No bodaj by nie, je to rýchle a dobré. A rozmach takýchto "burgrární" nás aspoň odrádza od mekáčov a podoných... (aspoň u mňa to tak funguje).
K tomu veľký výber, pekný interiér, nie je čo dodať :)


/fotky sú z internetu, chcela som vás nalákať, nie odradiť :)/


Nabudúce môžete čakať niečo z iného súdka, trošku netypickejšiu barcelonskú atrakciu, ktorá bola pre mňa dokonalou čerešničkou na barcelonskej torte.


3 komentárov:

  1. Ahojky, Barcelonu miluju! Závidím ti, že jsi tam mohla být tak dlouho, mně se poštěstily jen 2 dny z pracovních prázdnin :D Mám ale v plánu jet tam znovu, a proto bych Tě ráda poprosila, jestli bys mi (třeba na email kabelova.tereza@gmail.com) napsala, kde přesně jsi bydlela :) Bála jsem se jet přes airbnb a s kamarády jsme byli v Penzionu Arís (ale vyšlo to 70 euro za večer pro tři). Ale když říkáš, že to bylo super, ráda bych si uchovala kontakt.
    .. Děláš aupair ve Španělsku? Super! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kdyžtak mrkni na můj blog www.mecesty.blogspot.cz :) Hezký den :)

      Odstrániť
  2. Chystala jsem se s kamarádkou do Barcelony tyto prázdniny, ale nakonec to nějak nevyšlo. Nicméně doufám, že se podaří napřesrok a proto si musím někam uložit tento tvůj příspěvek, protože ty typy jsou geniální. Rozhodně je nechci zapomenout. :)
    KattyLife

    OdpovedaťOdstrániť

 

Popular Posts

Get In Touch

instagram

prečo začať s la petite planethe?

La Petite Planethe

La Petite Planethe

Helou

O knihách, ktoré som prečítala, o miestach, ktoré som videla, alebo aj o jednoduchých maličkostiach, vďaka ktorým je život veselší. kontakt: dana.koniarova@gmail.com